Postup cesty


View Postup Honzikovy cesty in a larger map

neděle 28. září 2014

4..3..2..1..New York!

Hlavně abych se ty zbývající čtyři jízdní dny nenudil...

A taky že ne =) Cesta vedla přes velká města od DC přes Baltimore, Filadelfii a samozřejmě New York. Část cesty jsem naštěstí jel i po cyklostezce ale často jsem projížděl i pochybnými čtvrtěmi na předměstí nebo jsem si to šinul v plném provozu po čtyřproudé silnici. Hned první den jsem zjistil, že mám malou osmici na zadním kole, ze které se nakonec vyklubal prasklý ráfek. Naštěstí jsem ještě v pátek odpoledne našel otevřený cykloobchod, kde mi ho na počkání vyměnili a tak jsem mohl vesele pokračovat dál, lehčí o dalších 100$ =)


Mezi další kratochvíle po cestě patřilo hledání místa na kempování u cesty, tak abych nikomu nevadil. Všechny kempy byly totiž kvůli svátkům obsazené a s WS to taky byla bída. Romantická stránka - stanování mimo civilizaci, dobrodružné hledání místa v lese u cesty kolem půl desáté v noci a pozorování východu slunce díky vstávání za svítání. Méně romantická stránka - žádný komfort koupelny, elektřiny nebo teplé vody a sprcha nahrazená krabičkou antibakteriálních ubrousků =D



No ale nakonec jsem to zvládl a slavnostně dojel do místa mého posledního odpočinku - New York City. Ještě štěstí že jsem cestu na kole do Brooklynu musel absolvovat jen jednou, protože tahání kola přes turniket v metru nebo jízda přes centrum nepatřily zrovna mezi mé oblíbené pasáže. Jakmile jsem se ale dostal k do bytu mého WS hostitele měl jsem vyhráno. Můj hostitel Kunal byl totiž natolik vstřícný, že mě u sebe nechal bydlet celý týden až do mého odletu, takže jsem se po příjezdu už nemusel stěhovat na jiné místo.

Příjezd do New Yorku


můj úžasný hostitel Kunal
A co se dělo celý následující týden? Nejprve bylo třeba oběhnout alespoň část obligátních památek a atrakcí ve městě. Mezi ně patřil například výlet trajektem k Soše Svobody, Ground Zero na místě bývalých dvojčat, Central Park, Times Square, Brooklyn Bridge, návštěva letadlové lodi Intrepid nebo výlet na vrchol mrakodrapu v Rockefeller Center. Taky se mi podařilo najít malý obchůdek kousek od Manhattanu, kde jste si mohli koupit potraviny a výrobky z České a Slovenské republiky, všechno od Mattonky až po krtečka =)

Ze všech míst samozřejmě spousta fotek a dojmů, na které tu bohužel není místo. Aspoň teda pár ilustračních obrázků:

Ground Zero
Jedna z nových budov WTC
Brooklyn Bridge
obchůdek Slovak Czech Varieties

letadlová loď Intrepid

raktetoplán Enterprise v hale na palubě letadlové lodi

obligátní foto s Lady Liberty

Výhled z vrcholu mrakodrapu na Lower Manhattan s Empire State Building uprosřed

Central park

Dalším zážitkem který jsem si nechtěl něchat ujít, bylo vidět nějaký muzikál na Broadway. A taky že se mi to podařilo, třikrát =). První z nich byl The Book of Mormon, který jsem díky náhodnému kamarádovi ve frontě a štěstí v loterii viděl z první řady a za zlomek běžné ceny. Úžasný zážitek, spousta břitkého humoru a "explicit language". Prostě si představte muzikál od tvůrců seriálu South Park. Samozřejmě jsme to museli po skončení představení pořádně s Jadidem zapít.


Pohled dozadu z první řady

S Jadidem, vysmátí jaké jsme měli dneska štěstí =)




Druhým muzikálem byl Gentelman's Guide to Love and Murder, vítěz Tony Award za nejlepší muzikál 2014. Sofistikovanější než ten první se spoustou poučných pasáží a geniálním hercem zvládajícím 8 různých rolí. Tohle představení jsem měl možnost pozorovat pro změnu z malého balkónku, kde jsem se opět seznámil, tentokrát se dvěma mladými slečnami. I v tomhle případě jsem to cestou zpátky vzal přes bar, v milé společnosti Tori a Hanna =)


Poslední muzikál - Matilda. I když je to možná představení tak trochu pro děti, já si ho moc užil a nesmírně obdivuju výkon holčičky v hlavní roli, které bylo pouhých 8 let! Představení tentokrát bez seznámení a bez baru =D

Krásná scéna Matildy
Spoustu času na Manhattanu jsem taky strávil tak, že jsem prostě jen bloumal mezi mrakodrapy a užíval si jedinečnou atmosféru v srdci rušného města New York. Kamkoli se člověk pohne, všude spousta troubících taxíků, spěchajících lidí a pouličních prodavačů. Za jiných okolností by mi tyhle věci byly asi nepříjemné ale v tomhle případě pro mě bylo naprosto fascinující, sledovat celý ten pulzující organismus, proplétající se uličkami ve stínu mrakodrapů. A když se setmí a celý Times Square se rozzáří světlem desítek obřích obrazovek a billboardů... Prostě nádhera =)


Times Square

Noční Empire State Building
Poslední věc co jsem ještě bezpodmínečně musel stihnout, byl výlet na asi 40km vzdálenou pláž Long Beach, abych mohl podruhé vykoupat kolo v oceánu a tím oficiálně završit celou cestu. Tuhle pláž jsem si nevybral náhodou protože místo na západním pobřeží, kde jsem koupal kolo poprvé se jmenovalo úplně stejně a já nemohl odolat myšlence začít a skončit na Long Beach =)

Tadá!
V neděli před odjezdem ještě sehnat krabici na kolo, tašku na ostatní věci, rozebrat, poskládat, sbalit, objednat taxík a další den směr letiště a domů =)


Žádné komentáře:

Okomentovat