Postup cesty


View Postup Honzikovy cesty in a larger map

sobota 27. září 2014

Washington DC

Hurá, konečně ve Washingtonu DC, poslední velké zastávce před koncem. Měl jsem štěstí na WS hostitele, který bydlel v krásném apartmánu nedaleko centra a neměl nejmenší problém s mým plánem strávit tam čtyři noci. Jmenoval se Richard Teltschik a je z Německa, mimochodem podobnost jeho příjmení s městem Telč není náhodná ;)

Richard byl hrozně vstřícný a sympatický, dokonce jsem dostal i klíče od bytu a taky velký U-zámek na kolo, protože ten můj obyčejný by prý ve městě moc neobstál. Navíc jsme měli podobný spánkový režim, takže jsme další den snídali až po desáté ráno =)

s Richardem

Na výlet do centra jsem vyrazil samozřejmě na kole, což díky spoustě cyklostezek v okolí nebyl až takový problém. Cíl pro dnešek a vlastně i všechny ostatní dny byl National Mall, obrovský "park" dlouhý tři kilometry, kde se nachází většina památníků, monumentů a muzeí v DC. Díky tomu že jde o národní park, tak není problém dostat se někam na kole a auta tu skoro nejsou.

Z těch nejznámějších památek jsou tu třeba Lincoln memorial, Reflecting pool, Washington monument nebo Capitol. Taky tu najdete spoustu válečných památníků od 2. světové války až po válku ve Vietnamu. Kousek od Mallu je ještě samozřejmě Bílý dům, do nějž se dá dostat jen v doprovodu vašeho zástupce v Kongresu. Jinak se musíte spokojit pouze s pohledem z dálky přes tři ploty hlídané policistama =)

Reflecting pool a Washington monument v pozadí

Lincoln memorial

White house

Washington monument

Socha u Vietnam memorial

Jak už jsem zmínil, na Mallu je taky hodně muzeí z nichž spousta patří pod Smithsonian Institution. Tato muzea mají vstup zdarma a musím říct, že něco takového jsem v životě neviděl. Je to tu podobné jak v Seattlu - člověk by mohl v každém muzeu strávit celé dny aby si všechno důkladně prohlédl a přečetl. Já osobně jsem byl jen ve třech z nich. První (a moje nejoblíbenější) bylo Air and Space Museum, kde jste mohli vidět všechno kolem létání od prvních "letadel" až po lunární modul Apollo. Je to tu prošpikované interaktivními výstavami a také mnoha exponáty v životní velikosti! Přímo v muzeu je taky obří McDonald's takže člověk nemusí na jídlo chodit nikam daleko.

Druhým neméně zajímavým muzeem bylo Museum of Natural History. Tady můžete najít všechno co se týká přírodní historie - neuvěřitelně reálná vycpaná zvířata, kostry neandrtálců, stovky exponátů všech možných druhů minerálů a drahokamů, výstavu o lidské DNA, pavilon motýlů a spoustu dalšího. Kdyby v tomhle prostředí probíhaly hodiny biologie tak by se z ní stal můj nejoblíbenější předmět =)

Posledním z muzeí kam jsem se vydal spíš jen ze zvědavosti než ze zájmu bylo National Gallery of Art. Veliká, veliká chyba! Hned jsem se mezi tou záplavou portrétů a soch ztratil a utvrdil jsem se v tom, že na tenhle druh muzeí prostě nemám buňky. Přiznávám sice, že některé obrazy jsem dokázal ocenit, jako například krajinu na velkém plátně vykreslenou do nejmenších detailů, nicméně drtivá většina exponátů se u mně setkala s nulovou emoční odezvou.

Lunární modul Apollo

Hubble telescope

Spojení Ruské a Americké lodě

raketky

Moje GPS není tak stará aby patřila do muzea! (úplně vpravo)

Curiosity

Šáhnul jsem si i na šutr z Měsíce =)

Jako živé

geologická výstavka od uhlí a až po diamanty

vodní svět

Mimo návštěvy památníků a muzeí na Mallu byl můj pobyt v DC ozvláštněn ještě jednou událostí. Dva dny před mým příjezdem do hlavního města jsem se na cyklostezce potkal s vůbec prvníma čechama za celý můj pobyt v USA. Tak jsem se s nima trochu seznámil a poté co jsem zjistil že bydlí v DC jsme se rozhodli, že bych k nim mohl zajít na návštěvu. A taky jsem zašel =). Rodiče jsou v USA už 16 let a oba jejich kluci se tu narodili, nicméně všichni mluví plynně česky a dodržují zásadu že doma se mluví jen česky. A hádejte co bylo k večeři - guláš a jako desert Horalky =D. Povídali jsme si až do večera což mělo za následek, že jsem cestu zpátky absolvoval na kole za tmy a bez světel, ale stálo to za to =)

konečně trošku změna oproti sendvičům a burgerům
Čtvrtý den ráno jsem se rozloučil s Richardem a celým DC a vyrazil jsem na poslední etapu směr New York...


Žádné komentáře:

Okomentovat