Postup cesty


View Postup Honzikovy cesty in a larger map

sobota 12. července 2014

Yellowstone, 2000 a krvelačné bestie

Nevýhoda zpožděných příspěvků je, že člověk musí po týdnu vzpomínat co se vlastně všechno událo. Naštěstí jisté zážitky jsou stále až děsivě živé =)

Po příjemném odpočinkovém dni mě čekalo ještě asi 500 km do Yellowstonu. Po cestě se vlastně nic moc nedělo. Až na dvě výjimky.

Zaprvé jsem se po překonání zákeřného průsmyku dostal do výšky kolem 2000 mnm a v téhle hladině jsem zůstal až do konce Yellowstonu. Je to zvláštní, když člověk jede po planině a uvědomí si že je vlastně výš než na horách (alespoň našich) =)

Druhý zážitek na cestě do národního parku byla oblast s pracovním názvem komáří údolí. Šlo o úsek asi 40 km, těsně po překonání zmíněného průsmyku. Sjel jsem do oblasti kde používají něco jako záplavové zavlažování - prostě pustí spoustu potůčků skrz louky. A má to jeden děsivý důsledek. Komáři! Miliony komárů. Pokud člověk zastavil na dýl jak 3 sekundy už měl na sobě první násosky. Po dalších 3 vteřinách bylo kolem hejno bezmála 30 krvežíznivých bestií. Taky když jste nejeli dost rychle tak dokázali přistát. Takže žádný nárok na pauzu, maximálně jen na záchod a to za cenu několika štípanců.
Bohužel to nebylo moje poslední dobrodružství s komáry.

Těsně před Yellowstonem ještě epizodka s bouří a vichřicí ve které se nedalo udržet na vozovce a pak už konečně park.
Yellowstone je super! Skoro nedotčená příroda (v rámci možností turistické atrakce), řeky, hory, gejzíry! a jiné geotermální podivnosti. Taky spousta zvířat jako bizoni (které jsem viděl) a medvědi (které jsem bohužel neviděl). Tady nemá cenu se rozepisovat, prostě sem fláknu pár fotek a to je asi tak všechno co můžu takhle na dálku udělat =)






Ještě pár slov k parku - zamykat jídlo před medvídkama, každý má zrcadlovku a žádný signál.

Rozloučením s touhle oblastí byl pobyt v kempu za Yellowstonem. Na nástěnce byla cedulka že kempování ve stanu se nedoporučuje kvůli zvýšenému výskytu medvědů v okolí. A můj stan byl jak na potvoru načichlý grilovaným masem z minulé noci. Super pozvánka pro chlupáče =D
Navíc místní populace komárů neměla daleko ke komářímu údolí. Veškerá činnost mimo stan musela probíhat za pohybu a v oblečení zakrývajícím 95% těla (a i to bylo málo). Vzpomněl jsem si tam na větu kterou mladík s dredama propašoval do úvodní modlitby na nedělní bohoslužbě v parku: "... and let all the mosquitos burn in hell!" Amen.

Člověk  má hned klidnější spaní =D

Duchovní perlička k noci v medvědy ohrožovaném kempu - v breviáři na mě večer vyskočilo tohle =)


2 komentáře:

  1. Ahoj Čeňo, o Tvém podniku jsem se dozvěděl od Romana, tak Ti držím palce. Piš dál!
    Ať se Ti vede!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nazdar Tome, jsem rád že se to k tobě doneslo =) Dlouho jsme se neviděli tak to budem muset napravit na nějaké gyplácké slezině v září. Esli teda nebudeš zase někde v luftu =D

      Vymazat